3D Max Menüler.
Evet arkadaşlar...Yavaş yavaş programı tanımaya başlayalım artık...
Programda bulunan bütün düğmeleri bir seferde öğrenmek mümkün değil...Diğerlerini zamanla
deneyerek öğreneceksiniz....
Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben 3ds max 8 kullanıyorum.Haliyle ona göre anlatacağım.Diğer versiyonlarını hiç kullanmadım.Düğmeler değişik olabilir...

Hemen hemen her programda bulunan ileri ve geri düğmeleri...Programda yapmış olduğunuz bir hatayı düzeltmek üzere geri almanızı sağlar...1 den fazla geri alabilirsiniz....

Link:Programda ayrı olan parçaları bağlamakta kullanılır.Örneğin kolu gövdeye bağlamak...
Unlink:Yapılan bağlantıları iptal etmek için kullanılır...
Bind to Space Warp:Programda oluşturduğunuz tanecik sistemlerini (yağmur
kar vs.) değişik etkilere (rüzgar vs.) bu düğmeyle bağlayabilirsiniz...

1:Seçme aracı....Oluşturduğunuz objeleri seçmenizi sağlar...
2:Seçim listesi...(H) Kalabalık sahnelerde istediğiniz objeyi kolayca seçmenizi sağlar...
3:Seçim Eğrisi...(Q) Bu araç üzerinde fareyi basılı tutarsanız değişik seçim araçları çıkar...
4:Seçim Sınırı....Cismin bir parçasını seçince tümünü seçmeye imkan verir.
W:Hareket...(W) Objeleri x ve y eksenleri üzerinde (sağ-sol
aşağı-yukarı)hareket ettirmenizi sağlar....
E: Döndürme...(E) Seçtiğiniz objeleri x
y ve z eksenlerinde döndürebilmenizi sağlar....
Rüyültme/Küçültme...(R) Açıklamaya grk yok
Yönlendirme düğmelerine sağ tıklarsanız nesnenin konumunu ve açısını sayı girerek ayarlamanızı sağlayan bir pencere ile karşılaşırsınız.
Yukarıdaki düğmeler sağ tarafa kadar dvm ediyor.Görünmeyen diğer düğmeleri görebilmeniz için fare imleci el şekline geldiğinde farenin sol tuşunu basılı tutarak sola sürükleyin....
M:Metarial editör...(M) Kaplama resimleri ve desen/renk işlemlerini gerçekleştirmenizi sağlar...Nasıl kullanılması gerektiğini derslerimiz başlayınca anlayacaksınız....
F10:Render dialog....(F10) Render işlemi öncesinde ayar dialog penceresini çağırır...
F9:Quick Render....(F9) Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır...İlerleyen derslerimizde ne işe yaradığını anlayacaksınız...
En sağda bulunan bu menü birçok düğme bulunduruyor...1:Create Menüsü...Yeni nesne oluşturmak için kullanacağınız ilk nokta...
2:Modify....Nesneler üzerinde değişiklikleri buradan yapacağız....
3:Hierarchy....Cisimlerin konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu kısımdadır...4: Motion: Eğer cisme haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz. Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili ayarlar da yapılmaktadır.....(İlerleyen derslerimizde anlayacaksınız.....)
5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır. Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır....
6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır
Özellikle Reactör ile dinamik animasyonlarla ilgili sistemler bu kısımdadır....
Create menüsünün alt kategorileri.....
1: Geometry: Üç boyutlu nesneler
birleşik nesneler ve tanecik sistemleri bu kısımdan oluşturulur.....
2. iki boyutlu nesneler. Çizgiler
eğriler bu kısımdan oluşturulur....
3. Işıklar: Her çeşit ışıklandırma için bu kısım kullanılır....
4. Kamera: Kamera oluşturma menüsü...
5. Helpers: Çeşitli yardımcı araçlar bu kısımdadır...
6: Space Warps: Çeşitli kuvvetler
yansıtıcılar bu bölümdedir.Bunlar dinamik animasyonlar ve tanecik sitemleri ile kullanılmaktadır....
7: Systems: Özel sistemler buradadır
özellikle kemik sistemi (bones) ve karakter animasyonları için kullanılan biped bu kısımdadır....
Sağ alt köşedeki düğmeler ile pencere görünümleri ayarlanır...1: Büyüteç/Zoom: Tek bir görünüm penceresinde büyütme yapar.Cisim büyümez sadece daha yakından bakmış olursunuz.....2: Zoom All: Tüm görünüm pencerelerinde büyütme yapar....
3: Zoom Extens: Seçili cismi pencerede ortalar.....
4:Zoom Extens All: Seçili cismi tüm pencerelerde ortalar....
5: Region Zoom: Büyütülecek noktayı seçme imkanı verir.....
6: Pan: Görünüm penceresini kaydırmaya yarar....
7: Arc Rotate: Cisme farklı açılardan bakmanızı sağlar.Cisim dönmez
siz farklı noktadan bakmış olursunuz.....
8: Min/Max toggle: Seçili pencerenin ekranı kaplamasını sağlar.....
Yaptığınız animasyonları bu bölümde izleyebilirsiniz....Boşluğa görmek istediğiniz animasyon zamanını yazabilirsiniz....
Animasyon yaparken kullanılır...Nasıl kullanılması gerektiğini açıklayacağım....
Programda 4 ana pencere vardır...Bunlar; top
left
front ve perspektif pencereleridir...
Top penceresi ile oluşturduğunuz her şeyin üstten görünüşünü izlersiniz
düzenlersiniz...
Left penceresi ile oluşturduğunuz objelerin soldan görünüşünü izlersiniz
düzenlersiniz....
Front penceresi ile oluşturduğunuz objelerin önden görünşünü izlersiniz
düzenlersiniz...
Perspective penceresi ile oluşturduğunuz objelerin 3 boyutlu görüntüsünü izlersiniz
düzenlersiniz....
Programda çok fazla komut olduğu için bazı komutları göremezsiniz...Bunları siz ortaya çıkarmalısınız.Örneğin yandaki şekildeki 3 boyutlu cisim oluşturma menüsünde iken sağ taraftaki ok işaretine tıklayın.Yapabileceğiniz birçok hazır nesne ve tanecik sistemleri burada gizlidir.
Programda bulunan bütün düğmeleri bir seferde öğrenmek mümkün değil...Diğerlerini zamanla

Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben 3ds max 8 kullanıyorum.Haliyle ona göre anlatacağım.Diğer versiyonlarını hiç kullanmadım.Düğmeler değişik olabilir...

Hemen hemen her programda bulunan ileri ve geri düğmeleri...Programda yapmış olduğunuz bir hatayı düzeltmek üzere geri almanızı sağlar...1 den fazla geri alabilirsiniz....

Link:Programda ayrı olan parçaları bağlamakta kullanılır.Örneğin kolu gövdeye bağlamak...
Unlink:Yapılan bağlantıları iptal etmek için kullanılır...
Bind to Space Warp:Programda oluşturduğunuz tanecik sistemlerini (yağmur


1:Seçme aracı....Oluşturduğunuz objeleri seçmenizi sağlar...
2:Seçim listesi...(H) Kalabalık sahnelerde istediğiniz objeyi kolayca seçmenizi sağlar...
3:Seçim Eğrisi...(Q) Bu araç üzerinde fareyi basılı tutarsanız değişik seçim araçları çıkar...
4:Seçim Sınırı....Cismin bir parçasını seçince tümünü seçmeye imkan verir.
W:Hareket...(W) Objeleri x ve y eksenleri üzerinde (sağ-sol

E: Döndürme...(E) Seçtiğiniz objeleri x

Rüyültme/Küçültme...(R) Açıklamaya grk yok
Yönlendirme düğmelerine sağ tıklarsanız nesnenin konumunu ve açısını sayı girerek ayarlamanızı sağlayan bir pencere ile karşılaşırsınız.

Yukarıdaki düğmeler sağ tarafa kadar dvm ediyor.Görünmeyen diğer düğmeleri görebilmeniz için fare imleci el şekline geldiğinde farenin sol tuşunu basılı tutarak sola sürükleyin....

M:Metarial editör...(M) Kaplama resimleri ve desen/renk işlemlerini gerçekleştirmenizi sağlar...Nasıl kullanılması gerektiğini derslerimiz başlayınca anlayacaksınız....
F10:Render dialog....(F10) Render işlemi öncesinde ayar dialog penceresini çağırır...
F9:Quick Render....(F9) Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır...İlerleyen derslerimizde ne işe yaradığını anlayacaksınız...

En sağda bulunan bu menü birçok düğme bulunduruyor...1:Create Menüsü...Yeni nesne oluşturmak için kullanacağınız ilk nokta...
2:Modify....Nesneler üzerinde değişiklikleri buradan yapacağız....
3:Hierarchy....Cisimlerin konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu kısımdadır...4: Motion: Eğer cisme haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz. Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili ayarlar da yapılmaktadır.....(İlerleyen derslerimizde anlayacaksınız.....)
5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır. Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır....
6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır


Create menüsünün alt kategorileri.....
1: Geometry: Üç boyutlu nesneler

2. iki boyutlu nesneler. Çizgiler

3. Işıklar: Her çeşit ışıklandırma için bu kısım kullanılır....
4. Kamera: Kamera oluşturma menüsü...
5. Helpers: Çeşitli yardımcı araçlar bu kısımdadır...
6: Space Warps: Çeşitli kuvvetler

7: Systems: Özel sistemler buradadır


Sağ alt köşedeki düğmeler ile pencere görünümleri ayarlanır...1: Büyüteç/Zoom: Tek bir görünüm penceresinde büyütme yapar.Cisim büyümez sadece daha yakından bakmış olursunuz.....2: Zoom All: Tüm görünüm pencerelerinde büyütme yapar....
3: Zoom Extens: Seçili cismi pencerede ortalar.....
4:Zoom Extens All: Seçili cismi tüm pencerelerde ortalar....
5: Region Zoom: Büyütülecek noktayı seçme imkanı verir.....
6: Pan: Görünüm penceresini kaydırmaya yarar....
7: Arc Rotate: Cisme farklı açılardan bakmanızı sağlar.Cisim dönmez

8: Min/Max toggle: Seçili pencerenin ekranı kaplamasını sağlar.....

Yaptığınız animasyonları bu bölümde izleyebilirsiniz....Boşluğa görmek istediğiniz animasyon zamanını yazabilirsiniz....

Animasyon yaparken kullanılır...Nasıl kullanılması gerektiğini açıklayacağım....

Programda 4 ana pencere vardır...Bunlar; top


Top penceresi ile oluşturduğunuz her şeyin üstten görünüşünü izlersiniz


Left penceresi ile oluşturduğunuz objelerin soldan görünüşünü izlersiniz

Front penceresi ile oluşturduğunuz objelerin önden görünşünü izlersiniz


Perspective penceresi ile oluşturduğunuz objelerin 3 boyutlu görüntüsünü izlersiniz

Programda çok fazla komut olduğu için bazı komutları göremezsiniz...Bunları siz ortaya çıkarmalısınız.Örneğin yandaki şekildeki 3 boyutlu cisim oluşturma menüsünde iken sağ taraftaki ok işaretine tıklayın.Yapabileceğiniz birçok hazır nesne ve tanecik sistemleri burada gizlidir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder